Bugün hepimiz jakuziyi, genel olarak sıcak suyla dolu, rahatlatıcı, masaj yapan küvetler olarak biliriz değil mi? Aslında Jacuzzi, 20. yüzyılın başlarında İtalyan asıllı bir ailenin kurduğu bir markadır. Sektördeki öncülüğü sayesinde günümüzde bir küvet kategorisi direkt Jacuzzi markasının adıyla anılır.
1900’lerin başında İtalya’nın kuzeyinde küçük bir kasaba olan Casarsa della Delizia’dan Amerika’ya göç eden Jucuzzi ailesi 7 erkek ve 6 kız kardeşten oluşmaktaydı. Başlangıçta havacılık ve tarım makineleri sektörlerinde çalışan aile üyeleri, 1920’lerde havacılık sektöründe pervaneli uçak tasarımlarıyla tanındılar ve 1. Dünya Savaşı sırasında da kullanılan uçakların ve uçakların parçalarının yapılmasında aktif rol aldılar. Ancak ekonomik zorluklar ve sektörün hızlı değişimi, ve aile üyelerinin bazılarının da hayatlarını kaybetmesine sebep olan bir uçak kazası sonrasında farklı üretim alanlarına yönelme ihtiyacı duydular. Bu arayışın sonucunda çeşitli ve büyük alanlara etki eden fanlar, ısı yayıcı cihazlar ve rüzgar gülleri ve kardeşlerden biri olan Rachele Jacuzzi tarafından geliştirilen su pompaları tasarlayıp ürettiler.
1940’lara gelindiğinde, aile üyelerinden Candido Jacuzzi’nin oğlu Ken’in romatizmal artrit hastalığına yakalandı. Doktor tarafından önerilen hidroterapiye ulaşımın hayli zor olması dolayısıyla Candido mevcut araçları araştırdıktan sonra ilk Jacuzzi tasarımı olan, taşınabilir J-300 cihazını üretti. Bu pompa, sıradan bir küvetin içine yerleştirilebiliyor ve suyu hareketlendirerek terapötik bir etki sağlıyordu. Oğlunun doktoru bu cihazın aynı ve benzer hastalıklardan muzdarip bir çok insanın tedavisinde kullanılabileceğini ve yaygınlaştırılması gerektiği görüşünü sununca Jacuzzi ailesi bu fikrin üzerine çalışmaya başladı.
1956’da, Candido ve kardeşleri bu taşınabilir hidroterapi pompasını J-300 adıyla piyasaya sürdü. Bu cihaz, özellikle fizik tedavi merkezleri ve hastalar tarafından ilgi gördü. 1968’de, aileden Roy Jacuzzi, içine su jetleri entegre edilen ilk modern jakuzi küvetini icat etti ve patentini aldı. Bu buluş, çeşitli TV programları ve cihazın büyük spor kulüplerinde yaygınlaşması sonucunda yalnızca sağlık alanında değil, aynı zamanda lüks bir rahatlama ürünü olarak da büyük ses getirdi. 1970’lerden itibaren spa kültürünün yaygınlaşmasıyla birlikte, Jacuzzi markası dünya çapında lüks banyoların ve sağlık merkezlerinin vazgeçilmez bir parçası haline geldi.